Província de Girona


Sant Julià de Galliners
(Vilademuls, Pla de l'Estany)

42º 8,934'N ; 2º 52,354'E




La vila de Galliners apareix citada per primera vegada l'any 921, si bé la parròquia de Sant Julià no apareix documentada fins l'any 1202. L'edifici fou totalment reconstruït a finals del segle XVIIII. En 1936 es van destruir tots els retaules barrocs que el decoraven. 


És un temple d'una sola nau amb capelles laterals i absis poligonal. Aquest es va construir aprofitant part de l'anterior edifici romànic, tot i que es va canviar l'orientació. En el mur nord es conserva una part de l'antic temple romànic, avui malauradament tot tapat per la vegetació.


Algunes fonts afirmen que aquest fragment de mur pertany a un transsepte pre-romànic, en el que es conserva una antiga porta amb un arc ultrapassat, ara cegada.



Estadisticas y contadores web gratis
Estadisticas Gratis
Tornar al mapa del Pla de l'Estany

Tornar al mapa de Girona

www.artmedieval.net